Природознавство

Підготуйся до діагностувальної роботи за зошитами 
Тижнів 17, 18,19,20

Морська вода Урок 4 Т. 18

Морські течії   Урок 7 Т. 19

Океани Уроки 8,9 Т. 17; Уроки 6, 8  Т. 18; уроки 3,4 Т. 19

Будова річки, падіння річки (як визначити)     Урок 8 Т. 19

Найдовші річки Півд. Америки, Африки, Австралії    Урок 5 Т. 20
Моря  Урок 9 Т.19













Підготуйся до діагностувальної роботи за зошитами 
Тижнів 13,14

      
Повтори:
Лісостеп   Уроки 3, 5 Т. 13
Лісові зони Урок 8 Т. 13, урок 3 Т. 14
Тундра  Урок 5 Т. 14
Полярні пустелі Урок 8 Т. 14 
Перечитай довідки Адаптера і переглянь завдання після них.
На яких материках поширені  -  лісостеп
                                                        -  полярні пустелі.
Опиши природу(клімат, рослинний і твариний світ):
- лісових зон помірного поясу
 - тундри                                                              













Дігностична робота з теми " Повітря. Погода" (13.05)
Пишемо на окремому аркуші. Діти виконують самостійно, без допомоги батьків. Відправити 13.05!

У 4 завданні записуємо  усе речення із закінченням, а не одне слово.
Виконуючи 5 завдання можна вказати колір частини і яка це складова повітря.











Діагностична робота (30.04)
 А тепер прийшов час перевірити себе. Як  засвоїли навчальний матеріал.                     Максимально чесно без перевірки і коригування батьками. Нам треба знати як діти засвоїли, а не замилити очі вчителю.   Діагностичну роботу, яку треба сфотографувати і вислати (30.04) А після виходу з карантину здати вчителю.           
Записуємо на листку:
                                   30 квітня                               
Діагностична робота
1. Порівняй
а) 4 сот. 8 од. ⬀ 4 сот. 8 дес.
б) 3 сот. 4 дес. ⬁ 3 сот. 8 од. 

2. З'єднай вираз лівого стовпчика з відповідним йому іменованим числом з правого.
7 грн 35 к. + 20 к.                      7 грн 15 к.
9 грн 55 к. - 2 грн 30 к.              7 грн 25 к.
                                                     7 грн 55 к.
3. Виконай дії усно і заповни порожні місця.
                                 · 2        +7      :5     ·8      : 4                                 → ...  → ...  → ...  → ...  → ...

4. Розв'яжи задачу на кратне порівняння чисел.

Купили 24 кущі малини та 8 кущів смородини. У скільки разів менше купили смородини, ніж малини?

5. Розв'яжи задачу на дворазове збільшення числа в кілька разів.
У кошику 3 груші, яблук - у 2 рази більше, ніж груш, а слив - у 9 разів більше, ніж яблук. Скільки слив у кошику?

 6. Накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 2 см. Познач       вершини буквами. Запиши ширину та довжину
     прямокутника.
          Прямокутник:
          Ширина:
          Довжина:




             





                          








"КОЛОСОК ОСІННІЙ - 2019"

1–2 класи• Якщо ти вперше братимеш участь у конкурсі „КОЛОСОК”, потренуйся і разом з батьками пройди тести на нашому сайті kolosok.org.ua у грі „KOLOSOK-online” (категорія 1–2 класи).

• Досліди з мамою, що станеться, якщо до столової ложки соди додати трохи оцту. Коли мама „гасить” соду?•  Довідайся у вчителя, що таке міграція тварин

.•  Прочитай разом із батьками газети „КОЛОСОЧОК”: „Як ми любимо Сонце” (№ 9–12/2019); „Літні пригоди” (№ 13–16/2019); „І сміх, і сльози” (№ 17–20/2019); „Дивні звуки твого тіла” (№ 21-24/2019); „Факти і здогадки” (№ 25–28/2019)

.• Прочитай разом із батьками у журналі „КОЛОСОК” статті: Ніни Шуляренко „Хто як жалить?” (№ 6/2016); Ігоря Дикого „Антарктичні велетні” (№ 7/2019); Дарії Біди „Сміх продовжує життя” (№ 6/2019).• „Мовні барви” (№ 5/2019), 

Прочитай твір „Вінні Пух і всі-всі-всі” Алана Мілна („Пригода четверта, у якій Іа губить хвіст, а Пух його знаходить”).

Ви можете натискувати назву статті і автоматично переходити на сторінку газети чи журналу

ТАКОЖ ЗА ПОСИЛАННЯМ ВИ МОЖЕТЕ ЗАЙТИ НА САЙТ "КОЛОСОК" 









План до презентації для 4-5 груп

1. Місце розташування.
2. Найвища вершина
3. Погода в різні пори року.
4. Водойми
5. Рослинний світ (дерева, кущі, трав'янисті рослини)
6. Тваринний світ (звірі, птахи, риби)
7. Тварини та рослини, які водяться лише в Карпатах, Кримських горах.
8. Чим займається населення в Карпатах та Кримських горах?








"Колосок весняний - 2018"

3–4 класи Довідайся у вчителя природознавства, як рухається наша Земля; які великі міста України лежать на берегах річок.
• Прочитай у журналі „КОЛОСОК” статтю Ігоря Дикого „Клишоногий господар Карпат” (№ 10/16).
• Прочитай газети „КОЛОСОЧОК”: „Новорічний подарунок” (№31/12); „Скільки планет у Сонячній системі?” (№8/14); „Прісна і морська вода” (№17/14);„Спостерігаємо за Місяцем” (№27/15); „Мандрівки рослин: оплачений проїзд” (№ 13/16); „Чому плаче сосна?” (№ 25/16); „Збережімо бурого!” (№31/16); „Мандрівки рослин: віднесені вітром” (№ 2/17); „Чудо-липучки” (№ 13/17); „В сукні зеленій стою цілий рік…” (№14/17); „У світі тварин” (№16/17); „Цар птахів” (№19/17); „Космічний натюрморт” (№31/17); „Не ходи у воду за птицею…” (№ 3/18); „Земля – планета „Вода” (№ 4/18); „Найбільша спіраль планети” (№5/18).

Прочитай у журналі „КОЛОСОК”:
Ігор Дикий „Клишоногий господар Карпат” (№ 10/16).
Прочитай газети„КОЛОСОЧОК”: 
„Новорічний подарунок” (№31/12);
„Скільки планет у Сонячній системі?” (№8/14);
„Прісна і морська вода” (№17/14);
„Спостерігаємо за Місяцем” (№27/15);
„Мандрівки рослин: оплачений проїзд” (№ 13/16);
„Чому плаче сосна?” (№ 25/16);
„Збережімо бурого!” (№31/16); 
„Мандрівки рослин: віднесені вітром” (№ 2/17); 
„Чудо-липучки” (№ 13/17); 
„В сукні зеленій стою цілий рік…” (№14/17); 
„У світі тварин” (№16/17);
„Цар птахів” (№19/17);
„Космічний натюрморт” (№31/17);
„Не ходи у воду за птицею…” (№ 3/18); 
„Земля – планета „Вода” (№ 4/18); 
„Найбільша спіраль планети” (№5/18).







Готуємося до контрольної роботи (12.03)
1. Який материк найбільший? найспекотніший? найменший? найхолодніший?
2. Пригадай природні умови Африки, Австралії, Південної Америки, Євразії, Антарктиди.

3. Пригадай тварин Австралії, Південнної Америки, Антарктиди, Африки.

4. Пригадай рослини Африки, Австралії, Південної Америки.

5. На яких материках найбагатший і найбідніший рослинний та тваринний світ. Поясни причини.


Підготовка до уроку- проекту (14.03)
Учасники кожної групи:
1. Спочатку міркують, про що будуть говорити і показувати у своїх презентаціях, підбирають матеріали (коротенькі повідомлення (не більше 3-4 речень) та фотокартинки)

2. На будь-якій перерві обговоріть хто що пропонує і як це все обєднати у одну презентацію.
3. Домовтесь та оберіть, хто з учнів всі ці матеріали оформить у презентацію.
 Надішліть йому ваші пропозиції та матеріали (через скайп, електронну пошту, вайбер тощо)
4. Добре, якщо ви зберетеся разом (можливо у когось вдома) і разом переглянете створену презентацію. Можливо внесете якісь зміни чи доповнення. Чи затвердите те, що вже зроблено.
5. Розподіліть між собою хто що буде говорити під час показу.

Примірний план презентації:
 (його можна змінювати за вашими бажаннями та уявою)
1. Титульний слайд
Назва материка, члени групи, які готували презентацію.

2. Географічне положення (якими океанами омивається + фото самого материка)
3. Природа материка:
- гори                        - пустелі
- ріки                        - вулкани
- озера                       - водоспади тощо.

4. Населення материка

5. Рослинний світ
Малюнки з назвами (приблизно 3-4 слайди)
Щоб чітко можна було прочитати

6. Тваринний світ
Малюнки з назвами (приблизно 3-4 слайди)
7. Що на вашому материку є най-най
(найбільше, найвище, найглибше та інше)

8. Ваші враження 


Зразок презентації

Успіхів вам у продуктивній роботі в групах. У вас все вийде!






Матеріали проекту здати 25.01

Розпочинаємо новий проект "Квіти - душа народу"



«Митці»
1.     З’ясувати хто з художників України прославився зображенням квітів
2.     Розглянути картину К. Білокур «Квіти за тином», знайти всі квіти, які на ній зображені. Як вони називаються?
3.     Дізнатися , де ростуть ці квіти, в яку пору року вони квітнуть.
4.     Розглянути картини М. Приймаченко; дослідити як вона зображувала квіти.
5.     Порівняти зображення квітів на картинах М. Прий-маченко та К. Білокур
     «Біологи»                                                                     
        1.     З’ясувати для чого рослинам квіти?
      2.     Як розмножуються квіткові рослини?
      3.     Вдома посадити в горщик насіння будь-якої квіткової рослини  (20.01 і запиши дату посіву) (Розпитай у мами чи бабусі, які квіти швидко сходять і ростуть)
      4.     Спостерігай та роби фото як росте і розвивається твоя рослинка. (На захист проекту потрібно буде принести свою квітку)

«Народознавці»
    1.     Дізнайтеся, яке значення мав вінок для українського народу.
     2.     Які квіти вплітали в український вінок?
     3.     Що вони символізували?
     4.     Навчись із паперу чи тканини робити квіти. (принеси свою квітку на захист проекту)
«Флористи»   
      1.     Дізнайся про мистецтво ікебани та флористику.
       2.     Знайди 3- 4 зразка ікебани в Інтернеті. Спільно з товаришами створіть презентацію.
      3.     Спробуй себе у мистецтві створювати ікебану.
Створи свою композицію, можна спільно з друзями. Якщо не знайдете живих квітів, замініть їх штучними. (композицію представ на захисті проекту)
«Літературознавці»     
    1.     Дібрати про квіти вірші, легенди, пісні, загадки.
     2.     Із знайдених матеріалів створіть книжку-альбом,  красиво її оформивши.  Можна, домовившись, створити одну збірку від усієї групи.
     3.     Створи тематичну добірку епітетів  про квіти.
Обираєте улюблену квітку (малюнок) і добираєте 5-7 епітетів,
 Епітет – це яскраве образне визначення, наприклад:

         ·         золота осінь;
         ·         синє море;
         ·         білосніжна зима;
         ·         оксамитова шкіра;
         ·         кришталевий дзвін.        




Підготовка до контрольної роботи по темі "План і карта"

Перечитайте §§ 11 - 15
1. Що таке горизонт? Який він буває?
2. Які розрізняють сторони горизонту?
3. Як орієнтуватися на місцевості без компаса?
4. Як орієнтуватися за сонцем?
5. Що таке план?(знати визначення)
6.  Що таке карта? (знати визначення)
7. Що таке масштаб? Як за допомогою масштабу визначити реальні відстані чи розміри?
7. Якими умовними знаками користуються для складання плану?
8. На що вказують меридіани і паралелі?





Підготовка до контрольної роботи по темі "Всесвіт і Сонячна система"
Перечитайте §§ 2 - 10
1. За який час Земля робить повний оберт навколо Сонця? Навколо своєї осі?
2. Що таке планета? комета? метеорит?астероїд?
3. Теплові пояси планети. Де розміщені? Як називаютьсяя?
4. Планети Земної групи.
5. Планети - гіганти.
6. Чому на Землі змінюються пори року?
7. Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі?
8. Що таке Галактика? сузір'я?




Ми наближаємось до завершення теми "Всесвіт і Сонячна ситема".
Для узагальнення та поповнення  знань пропоную вашій увазі фільм


"Прогулянки у космосі",  "Сонячна система"
Це допоможе на контрольній роботі.




Навчальний проект ( за вибором ) (25.09 на уроці) 
1. «Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш»,
2. «Таємниця Червоної планети» (про Марс).
3. «Крижані велетні»(про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран).
4. «Сестра Землі» (про Венеру).

 5. «За що Плутон вигнали з родини великих планет?» (про позбавлення Плутона статусу великої планети).


Кожен учень обирає тему, яка йому до вподоби. 
Добирає необхідні матеріали та малюнки, щоб проілюструвати свою розповідь.
Можна замість паперового варіанту створити презентацію (ми вже вміємо це робити) і розповідати, спираючись на слайди (їх не повинно бути багато). 
Інформацію добирайте таку, щоб ви її розуміли самі і могли переказати.
!!! А ще можна об'єднатися  в групи і створювати проект разом (обговорюючи інформацію, домовляючись та створити презентацію разом у когось вдома)





3 клас Питання для підготовки до контрольної роботи (11.04)
Для підготовки скористайтеся посиланням на підручник!
Підручник Природознавство  https://drive.google.com/file/d/0Bx0iW3KasKLbY245WGROZXZGZ00/view?usp=sharing    (ст. 144   - 168)
1. Що таке організм?
2.Що таке система органів?
3.Які системи органів є у нашому організмі? Яку роботу вони виконують?
4. Яке походження мають продукти, які ми вживаємо в їжу?
5. Як потрібно захищати органи слуху?
6. До якої системи органів належать очі?
7. Чим загрожує людині малорухливий спосіб життя?
8. Склади меню здорового харчування.
9. З чого складається система травлення
10.Для чого потрібна опорно-рухова система?
11. Що входить до  системи органів дихання?
12. Склади пам'ятку бережливого ставлення до своїх органів чуття.








Питання для підготовки до контрольної роботи (11.04)

1. Що вирізняє звірів серед інших тварин?
2. Які організми можна побачити лише під мікроскопом?
3. Що спільного між грибами і бактеріями, а та між грибами і рослинами?
4. Які організми займають проміжне положення між живою і неживою природою?
5. Яке значення в житті природи і людей мають гриби і бактерії? 
6. У чому особливості будови шапинкового гриба?
7. Як правильно збирати гриби? Правила для грибників.
8. Що таке ланцюг живлення? З чого він починається?
9. Які тварини і рослини занесені до Червоної книги?
10. Істотні ознаки комах,  птахів, земноводних, плазунів, звірів.
11. Вологолюбні рослини,   хвойні рослин (відмінність від квіткових).
12. Живлення рослин.





                                      
Питання для підготовки до контрольної роботи (10.03)
1.Які групи рослин розрізняють? (6 груп)
2. Органи рослини.
3. Що необхідно рослинам для живлення і для дихання?
4. Склади порівняльну таблицю живлення і дихання рослин
5. Які є способи розмноження рослин.
6. Як рослини пристосувалися до різних умов навколишнього середовища?
7. Особливості будови птахів
8. Основна весняна турбота птахів.
9.Особливості будови комах.
10. Як риби пристосувалися до плавання?
11. Вивчи схему на с. 111






План розповіді для "Селекціонерів"

1. Для дослідження я вибрав (ла) спосіб розмноження ...  .
2.  Коротко розповісти про цей спосіб розмноження.
3. А далі приступив (ла) до роботи.
4. Розказати і продемонструвати фотографіями:
- початок досліду (дата);
- як розвивалася насінинка. живець, листок;
- коли з'явився паросток, корінець (через який період);
- які зміни відбулися за період до 17.03
5. Продемонструвати рослину, як результат.


Завдання  на проект "Зелене диво Землі" (31.01 - 17.03 захист проекту)

Всім групам, крім "Селекціонерів" матеріали здати 16.02 , 17.02
Всі матеріали гарно оформити.


Групи
       Виконавці
                           Завдання
Ботаніки

Лось Н.        Котенко Д. Переверзєв Н. Кузнєцов Д. Руденко Р.

         Дослідити будову рослини.
         З’ясувати для чого рослинам квіти. Розглянути будову квітки
         Намалювати ту рослину, яка найбільше подобається, позначивши всі її органи.
         Інсценізація “Суперечка органів рослини”

Селекціонери

Малиш І. (бульбою)
Арутюнян А.(живцем)      Лебедь У. (цибулиною)  Гончар А. (насінням) Сєргєєва С. (листком)

           Вивчити способи розмноження рослин.
           Посадити рослини, використавши різні способи розмноження (всю роботу і спостереження фотографувати, результати представити на захисті проекту)  
У групі домовитися,  хто яким способом саджає.
Мандрівники

Лихманюк Л.
Філіппова Є.
Бєляєва Н.
Петренко К.
Тимченко Є.
Сокур М.

                Підготувати цікаву розповідь про рослини – мандрівники(3 - 4 шт.):
-         назва рослини;
     - звідки завезена і коли.
·          Показати на карті шлях подорожі рослини
Знахарі

Карпенко В.
Книш А.
Пінчук М.
Кравець К.

         Розповісти про лікувальні властивості різних видів рослин (4 рослини – лісові, польові, лугові, садові)
         Влаштувати фітобар (дізнатися 2-3рецепти цілющого чаю; 1чай приготувати для презентації з розповіддю з яких трав, від чого лікує)

Екологи

Чумак С.
Романов О.
Левченко С.
Білоткач Н.
Ашла Д.

         Підготувати розповідь “Як захищаються рослини?”
         Розповісти про охорону рослин людьми.
         Продумати, що ти можеш зробити,щоб зберегти рослинний світ.

Літературознавці

Буртовий В.
Костенко І.
Гавришко І.
Татікян Д.
Сінчугова Д.

           Підготувати (вивчити напам’ять) загадку(1), прислів’я(3), вивчити вірш про будь-яку рослину (дерево, кущ, квіткову рослину.)




Контрольна робота 27.01

Готуючись до контрольної роботи повтори за підручником с. 62 - 78
Особливу увагу звертай на виділене жирним шрифтом та іншим кольором.

1.Що таке енергія?
2. Які існують види енергії ?
2.Що є джерелами енергії?
3. Якими є джерела енергії?
4. Звідки людина отримує енергію для організму?
5.Що є джерелом енергії для живлення рослин?
6. Що таке Сонце?
7. Яке значення має Сонце для Землі?
8. Як можна використовувати сонячну енергію в побуті?
9. Пригадай (або вивчи) загадку про сонце.
6. Як енергія переходить з одного виду в інший?
7. Що слугувало джерелами енергії для людей у давнину?
8. У чому переваги використання електроенергії?



















_______________________________________________________________


  • З чого складається поверхня землі.
  • Які бувають корисні копалини? У яких станах вони знаходяться? 
  • Як і де добувають корисні копалини? 
  • Що належить до паливних корисних копалин?
  • Як люди можуть викоритовувати корисні копалини?
  • Що таке грунт? Яка його головна ознака?
  • Що входить до складу грунту?
  • Чому властивості грунту залежать від його складу?
  • Який грунт найродючиший?
  • Яку роль відіграють лісосмуги між полями?



  • При підготовці до контрольної роботи слід звернути увагу і ще раз повторити:

1. Властивості повітря(с. 28,30,31)

2.Яка властивість повітря об*єднує сніговий покрив на землі, зимове хутро тварин, пташиний пух, шуби для людей, термос?

3. Склад повітря

4.Що таке вітер? Як він уворюється?

5.Поміркуй, як ти можеш піклуватися про збереження чистоти повітря?



 Матеріали, крім "Дослідників", здати 19.09 - 20.09

Захист проекту відбудеться 05.10

Завдання на проект "Вода - колиска життя"  

Групи
Виконавці
                             Завдання
1група  «Краплинки»

Лебедь У.
Арутюнян А.
Переверзєв Н.

     1.     Знайти в Інтернеті «музику води»(на диск чи флешку)
     2.     Вода в природі. Знайти загадки і картинки із зображенням води в природі.
2 група
 « Жителі прісних водойм»

Кравець К.
Левченко С.
Костенко І.
Ашла Д.



       1.     Хто у воді живе? Розповіді про жителів прісних водойм (із малюнками)
     2.     Зібрати віршики, загадки, скоромовки, пісеньки про водяних жителів.

3 група
«Жителі морів та океанів»
Тимченко Є.
Філіппова Є.
Кузнєцов Д.
Чумак С.
1.Хто у воді живе? Розповіді про жителів морських вод (із малюнками)
2.Зібрати віршики, загадки, скоромовки, пісеньки про водяних жителів.

4 група
«Хмаринки»
Сєргєєва С.
Сокур М.
Руденко Р.
Котенко Д.

     1.     Знайти інформацію як утворюються хмари? Які вони бувають?
      2.     Подарую хмарам красиві слова.
     3.     Скласти невеличку розповідь «На що схожі хмаринки»(малюнок до розповіді)
5 група
«Країна чистоти»
Татікян Д.
Пінчук М.
Гончар А.
     1.     Як вода підтримує чистоту?
     2.     Знайти віршики, забавлянки про те, як вода підтримує чистоту.
6 група
«Фантазери - науковці
Карпенко В.
Малиш І.
Книш А.
Лось Н.
    1.     Чи буває «жива» і «мертва» вода?
      2.      Як воду зробити «живою»?

7 група
«Екологи»
Романов О.
Бєляєва Н.
Білоткач Н.
Гавришко І.
    1.     Як людина використовує воду?
     2.     Як люди оберігають воду?

8 група «Дослідники»
Лихманюк Л.
Петренко К.
Буртовий В.
Сінчугова Д.
    1.     Дослідити властивості води
     2.     Дослідити чи є у воді життя (взяти воду з річки, з крану, зі скважини, кип’ячену, фільтровану)



 

Пригадай «Літню мандрівку» підготуйся до контрольної роботи

1.     Назви літні місяці.
2. Що ти знаєш про 22 червня? Що це за день?      
     

4.                Коли в природі починається літо?

5.     Що таке лука?



6.     З’єднай стрілками відповіді
Ліс                           • Ділянка землі, де люди вирощують зернові та
                                   овочеві рослини
Луки                       • Рівне місце біля водойми, укрите трав’янистими
                                   рослинами
Поле                       •    Місце, де вирощують фруктові дерева та кущі
Сад                          • Ділянка землі, де ростуть переважно дерева та
                                    кущі.
7 .  Доповніть схему прикладами назв тварин лісу кожної групи:по 2-3 представника                                                                                                   






                                             Тварини лісу

                                                                                                
   Звірі                        Птахи                         Плазуни                  Комахи

8.Склади ланцюг живлення на луках влітку.  








9.   Склади ланцюг живлення у лісі влітку
 
 10.    Запиши назви тварин твоєї місцевості,які занесені до Червоної книги України?
______________________________________________________       
11.      Запиши назви рослин твоєї місцевості,які занесені до Червоної книги України?
12. Запиши які ягоди можна вживати, а які ні.(по 3 назви)
        Їстівні                                     Отруйні









13. Доповніть схему прикладами назв тварин луків кожної групи: по 2-3 назви             

                                                Тварини луків

            птахи              комахи            звірі                    плазуни

 Рослини і тварини луків    https://www.youtube.com/watch?v=oTwxLGwJ7Gg    

Рослини і тварини прісних водойм  //www.youtube.com/watch?v=b7mamn1pmLg   

Тварини Червоної книги https://www.youtube.com/watch?v=fCgUZH_clN8

Рослини Червоної книги https://www.youtube.com/watch?v=2uj203h1gYM                                                        

    


      

 Шановні діти!

Ось уже і прилинула до нас весна. А чи знаєте ви які птахи приносять на своїх крилах весну? Хто приносить ключі, щоб відімкнути сонечко, аби воно не тільки світило, як взимку, а й зігрівало теплом нашу землю?
 Хочете дізнатися? Тоді, розпочинаємо проект "У пташиному царстві",  
в ході якого ми з вами  поринемо у пташиний світ і подружимося із нашими пернатими друзями.
Ми об’єднаємося в групи
              Групи
         Виконавці
           Завдання
       1 група
  «Орнітологи»
1, Кравець К.
2. Сокур М.
3. Костенко І.
4. Кузнєцов Д.
5. Сєргєєва С.
6. Філіппова Є.
7. Лось Н.
8. Сінчугова Д.
Збирають інформацію про перелітних птахів, де оселяються, що полюбляють їсти, чим корисні.

       2 група
  «Літератори»
1. Арутюнян А.
2. Левченко С.
3. Книш А.
4. Лихманюк Є.
5. Карпенко В.
6. Чумак С.

Знаходять казочки, вірші, легенди про перелітних птахів, прислів’я та приказки.

       3 група
   «Синоптики»
1. Бєляєва А.
2. Пінчук М.
3. Білоткач Н.
4. Гавришко Р.
5. Руденко Р.

Знаходять прикмети про птахів, за якими передбачали погоду
       4 група
«Загадайки»
1. Котенко Д.
2. Переверзєв Н.
3. Буртовий В.
4. Петренко К.
Знаходять загадки про птахів, складають кросворд і оформляють на аркушах А3

5 група  «Журналісти»

1. Лебедь У.
2. Гончар А.
3. Татікян Д.
4. Романов О.
5.Тимченко Є.
Знаходять цікаві відомості про перелітних птахів

Пропоную вашій увазі кілька відео про птахів

Як зимують в лісі звірі


Крихта-син прийшов до тата
Й каже: «Хочу запитати,
Як зимують в лісі звірі:
Лось, ведмідь, зайчисько сірий,
Видра, кіт і борсучок,
Миша, білка, їжачок?»
Розкажу,всміхнувся тато. — 
Слухайте і ви, малята'.


ВЕДМІДЬ
Холодати в лісі стало,
Осінь пізня вже настала. 
Влаштував ведмідь барліг, 
Спати там на зиму ліг.
Літо й осінь він старався — 
Досхочу він наїдався.
Мед, малину, груші їв,
Рибу та мишей ловив.
Наїдавсь на повний ротик.
Бач, який товстий животик!
І тепер аж до весни
Будуть снитись гарні сни!
ЗАЙЦІ
В полі, в лісі проживають,
А хатиноньки не мають 
Довговухі стрибунці.
Сірі й білі є зайці.
Зимня шубка в них густіша, 
Навіть в сірого — світліша, 
Зовсім біла в біляка —
 Гарна, тепла і м’яка!
Взимку від лисиць тікають, 
Їстоньки собі шукають: 
Обгризають верболіз,
Кору кленів і беріз.
ЛОСЬ
В листяному лісі лосю
Влітку краще всіх жилося. 
Горобина та вербичка,
 Молода смачна осичка,
І трава, й чагарники.
Аж погладшали боки!
Взимку набагато гірше:
Зелені немає більше.
Доведеться кору гризти
Та засохлі трави їсти.
Коли б так весь рік жилось, 
Мабуть, зовсім схуд би лось.
БІЛКА
Бачиш, білочка стрибає?
То грибки вона збирає. 
Сушить білочка грибки,
 Наколовши на сучки.
Он вже скільки їх на гілці! 
Вистачить на зиму білці!
Вже й горіхів нанесла —
Теж на зиму запасла.
Склала все: грибки і шишки, 
А також смачні горішки
У своїм дуплі вона,
І зима їй не страшна!
БОБЕР
Звірок зубатий, волохатий,
З хвостом широким, як лопата,
Кору на дереві обдер.
Він зветься річковий бобер.
 Цікава дуже ця тварина,
Їсть різну зелень, деревину.
Він риє нори, а ходи
Завжди виводить до води.
На мілині будує греблі,
Хатки, з гілок лаштує «меблі».
Колись зимової пори
Ці «меблі» гризтимуть бобри.
Є миші сірі, польові,
Є жовто-чорні, лісові,
Є й хатні, що живуть в коморах.
Полівки — переважно в норах.
Зимують в скиртах польові, 
їдять зерно, а лісові
Живуть у норах під корінням, 
Гризуть горішки та насіння. 
Шукають дупла восени, 
Таскають корм туди вони — 
Насіння, жолуді, горішки. 
Запас на зиму роблять мишки!

                      ХОМʼЯК
Шубка тепленька, м’яка
В ненажери-хом’яка.
Це один із гризунів,
 Їсть комах він, плазунів. 
Робить він глибокі нори,
В норах — камери, комори. 
Засипає в них зерно:
І пшеницю, і пшоно.
Краде в полі надурняк.
Ну й шкідливий цей хом’як! 
Взимку спить, весна настане —
Він запаси їсти стане.
БОРСУК
Куцоногий борсучок —
Досить дивний хижачок,
Їсть молюски і комахи,
Може вполювати птаха. 
Полюбляє і насіння, 
Кукурудзу, груші, дині.
Цілу зиму борсучок
Спить, звалившись на бочок. 
Нори навесні лаштує,
Чистить їх і ремонтує,
Щоб було де взимку спати, 
Влітку вдень відпочивати.

ЇЖАК
Чимчикує їжачок —
Ціла купа голочок,
їсть комах він, плазунів
І маленьких гризунів,
І до жаб він не байдужий. 
Влітку він жиріє дуже,
Цей колючий хижачок.
А на зиму їжачок
Знайде ямку чи дупло, 
Зробить там собі кубло, 
Листячком його застеле, 
Спатиме в м’якій постелі.
ХОВРАХ
Сірий в крапочку гризун, 
Соковитих трав ласун,
Зветься він ховрах крапчастий.
Селиться на полі часто.
Так за літо розжирів!
З апетитом трави їв!
На полях, на цілині,
На великій глибині
Риє нори особливі.
Дуже цей звірок шкідливий.
 Коли холод надворі,
Спить ховрах в своїй норі.
              ВИДРА
Видра — водяний хижак.
Її їжа — риба, рак.
Видра знає своє діло!
Має видовжене тіло,
Вона спритна і швидка,
Дуже гарна і гнучка.
У норі глибокій днює,
А вночі вона полює:
Ловить рибу у воді
І з приходом холодів!
А водойми вибирає, -
Де вода не замерзає.
КРІТ
Ця сліпа тваринка — кротик. 
Шубка ніжненька на дотик. 
Кротик селиться в грунтах,
їсть личинок та комах.
На лугах і на городах
 Завдає рослинам шкоди: 
Іноді псує коріння
І утруднює косіння.
Кріт працює цілий рік,
Риє землю весь свій вік. 
Кротовини нагортає,
Взимку в сплячку не впадає.

А тепер перегляньте цікаве відео "Звірі взимку"
https://www.youtube.com/watch?v=D6RArWJAN
"Зимові птахи України"
https://www.youtube.com/watch?v=39OJ1wHl-zIРослини і тварини луків

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.