українська мова

                                                           

Підготуйся до діагностувальної роботи 23.12

1.     Повтори! Закінчення іменників чоловічого і жіночого роду на  -а, -я Орудному відмінку.

Попрацюй з тренажером Частини 4 (1) с.

2.     Іменники жіного роду з нульовим закінченням в Орудному відмінку. (Карта знань із зошита 4(1)) Попрацюй з тренажером Частини 4 (1) с.

 

3.     Чергування голосних у коренях. Запиши у Р.в.

Стіл -                             піч -                                іній –

Річ -                               кінь -                              повінь –

Рік -                                папір -                           радість –

4.     Повтори чергування приголосних у коренях іменників. Добери спільнокореневі слова, щоб відбулося чергування приголосних у корені.

Берег --                            горох -                        вухо –

Комаха -                          грак -                           книга –

 

 

3 клас

Готуємося до діагностичної роботи 17.05
1. Розбери за будовою.
Придорожніх, посмішка, обережно, знання, сидіння, написати, прибережних, затінок, перевозити.

2. Добери по 2-3 спільнокореневих слова і познач їх будову.
День ____________________________________________
Великий _________________________________________
Дуб - _____________________________________________



Готуємося до діагностичної роботи по темі "Прислівник. Службові частини мови" 05.05

1. Повторити що таке прислівник і на які питання він відповідає.

2. Вивчити сполучники.

3. Додай прийменники для зв*язку слів.
Насипати ____ миску;         перекинути ___ паркан;
 добігти __ фінішу;              лежить ___ столі;
  піти ___ хліб;                      заховатися ___ деревом. 

4. Прочитай словосполучення. Визнач якою частиною мови є виділене слово.
Вузьке коло, росте коло будинку, обкопали навкруг дерева, зеленіє все навкруг, рідний край, росте край дороги.

5. Добери антоніми.
радісно - ...                        попереду - ...
завжди  - ...                        темно - ...
пошепки - ...                      криво - ...

6. Перебудуй речення на питальне, уживши частку. (спираючись на впр. 4 с. 33)
У квітні повертаються пташки із вирію.
Рясно цвітуть сині проліски.

7. Підкресли у реченнях прислівники.
Навесні з гнізда випало ластів'ятко. Воно безпорадно лежало на землі і жалібно пищало. Сергійко підняв пташеня і обережно поклав у гніздо. Навколо кружляли ластівки й радісно щебетали. 

8. Розбери за будовою.

Дерев*яний, грушею, липовий, проліски.

                               






















Готуємося до контрольної роботи по темі "Прикметник" 12.02
1. Повторити що таке прикметник.

2. Повторити правопис прикметникових суфіксів -ськ-, -зьк-, - цьк-.

3. Поширити речення прикметниками. Підкресли граматичну основу.
Завірюха замела снігом стежки.
Скриплять сосни під вітром на морозі.

4. Утвори і запиши прикметники від іменників.
Карпати - ...                   Моряк - ...
село - ...                          балкон - ...
осінь - ...                        Париж - ...
5. Утвори в першому реченні вищий ступінь порівняння прикметників, а в другому - найвищий.
Зимова куртка (тепла) за кофту.
Літо - (тепла) пора року.

6.  Напиши лист бабусі про те, що ти дізнався про прикметник на уроках української мови. (4 - 5 речень)

     
                                                                   


 

Готуємося до контрольної роботи по темі "Іменник" 
1. Повторити що таке іменник.

2. ВИВЧИТИ (назубок) відмінки та питання до них.

3. Що таке власні і загальні назви, як вони пишуться.

4. Вивчити закінчення іменникв жіночого та чоловічого роду в орудному відмінку. Частина 4(1).

Запиши в орудному відмінку, виділи закінчення.
Фарба, залізо, круча, зоря, день, край, крок,клен, плащ, акація, змія, учень, печаль, якість, кров, сіль, любов. 

5. Випиши із поданих іменників
чоловічий рід ____________________________________
жіночий рід ______________________________________
середній рід  _____________________________________
спільний рід _____________________________________
Карась, базіка, вулиця, листоноша, село, океан, шерсть, джміль, небо, думка, колесо, плакса.

6. Визнач відмінки іменників.
Пізньої осені ми чекаємо дощ і туман. Бадьорим кроком діти з учителем ідуть у похід. Пухким снігом занесло село. Діти насипали у годівничку корму.Акваріум - дім для рибок і равликів.





2 клас

15 травня
Списування
(діагностична робота)
з   української мови
________________________________________________________
Прізвище та ім'я
       1.     Прочитай уважно текст та  встав пропущені букви у словах
       2.     Прочитай ще раз утворений текст
       3.     Самостійно спиши текст
       4.     Перевір виконану роботу
                                          На городі
    Літом на городі росли овочі. Це була в…лика і дружна сім...я.  Товстий гарбуз виліз (на) тин. Жовта дин...  вигрівалас...  на сонечку. Огірочок др…мав під з..леними л..сточками. Ч...рвоний помідор пишався сво...ю  вродою. А духм...ний кріп ро(з,с)правив вуса і стояв  на сторожі.        (42 слова)

                   Відправити 15.05

_____________________________________________________





Діагностична робота з теми "Будова слова"
 А тепер прийшов час перевірити себе. Як  засвоїли навчальний матеріал.
 Максимально чесно без перевірки і коригування батьками. Нам треба знати як діти засвоїли.
Діагностичну роботу, треба сфотографувати і вислати (07.05) 
         
Спочатку виконуємо тестові завдання, записуючи номер і букву відповіді. Це все на одному рядку (Наприклад: 1.А, 2. Б і т.д)
А потім уже 4 і 5 завдання.

Записуємо на чистому подвійному листку:
                                        7 травня
                               Діагностична робота

1. Укажи, як називають змінну частину слова:
 А) префікс;          Б) суфікс;           В) закінчення.

2. Познач рядок, у якому всі слова мають закінчення.
         А) Малий, розумна, потім.
         Б) Надія, берег, пишу.
         В) Ходити, звідки, тепер.

3. Познач рядок, у якому наведено спільнокореневі слова.
          А) Сміливий, безстрашний, хоробрий.
          Б) Зима, зимовий, перезимувати.
          В) Літо, літак, літера.

4. Від поданих слів утвори спільнокореневі слова. Познач в утворених словах відомі тобі префікси (якщо є) та суфікси.
 Хмара - ..., ... .
Сад - ..., ... .

5. Склади й запиши 2 - 3 речення про те, чому квітень має таку назву. (Без допомоги батьків.)

_____________________________________________________________________











Готуємося до контрольної роботи по темі "Звязок слів у реченні" (24.02)

1. Повторити всі правила  про члени речення та як встановлювати звязок між ними у зошиті 
Українська мова-читання Ч. 5 Уроки 9-10 с. 27-32

У завданні 4 повторюємо (переказуємо)уривок, що починається..."Підмет і присудок разом складають граматичну основу речення." 

А закінчуємо "Граматичні зв'язки між словами встановлюють за допомогою питань. Починають з головного слова - підмета."

2. Познач рядок, у якому підмет і присудок підкреслені правильно. Виправ помилки. 

А  оленка і михайлик грають у сніжки.      
     ----------                       ======
Б  Матуся пришила ґудзик                                       
                   =======  ---------
В  Метелик  сів на квітку конвалії.       
    ------------- ===

3. Познач рядок, у якому немає однорідних членів речення. Виправ помилки на розділові знаки.

А  У мороз, і заметіль пташки не співають. 

Б  Сніг падав на землю тихо, й рівномірно.

В  Даринко, полий квіти на клумбі?


4. Завдання 4 на с. 45 у зошиті "Українська мова-читання" ч. 6(1)

5. Склади й запиши речення. Установи зв'язки між словами, запиши за зразком. 
Зразок:  Веселе сонце визирнуло з-за хмар.
             (що?) сонце ↔ (що зробило?)визирнуло;
             сонце ( яке?) веселе;
             визирнуло (з-за чого?) з-за хмар.

Лід, на, річка, розтанути, навесні.
Мороз, малювати, на, візерунок, вікно.
Діти, йти, веселі, школа,до.

6. Повторити усі словникові слова із пісеньки "Словникові слова" на с. 1 та с. 18






Готуємося до контрольної роботи по темі "Дієслово" (06.02)

1. Познач рядок, усі слова якого означають дію предмета

а) Світанок, світлий, красується, пише.
б) Дзвінок, гроза, день, смерека.
в) Посміхається, танцювала, стоїш. опустилися.

2. У якому рядку всі слова записані правильно.

а) Дивиця, граєсся, ворушиться, грієшся.
б) Дивиться, граєшся, ворушиться, грієшся.
в) Дивитьця, граєся, ворушиця, грієшся.

3. Познач рядок, у якому є помилки . Виправ їх.


а) Нервують, не бачу, нехтує, не боїшся.
б) Не хочу, вється, нечує, не спішить.
в) Ненавиджу, не турбуються, не з'їси.

4. Підкресли у реченнях дієслова. Визнач їх час.(Мин. ч., Т.ч., Мб. ч)


Гілочка тополі стукає у вікно.
За ніч мороз скував калюжі.
Скоро у природі настане весна.

5. Добери до кожного іменника три дієслова і запиши їх.


Зразок: Діти граються, вчаться, спостерігають.
Дерево ..., ..., ... .
Сніг ..., ..., ... .
Дівчинка ..., ..., ... .

6. Прочитай і запиши текст, заповнюючи пропуски і обираючи  правильне написання.



    Діти збудували гірку. Вони полили її водою. (З,з)іна і (К, к)лава спускаю(ця, ться) з гірки на санях. А (М,м)ар..яна  на ковзанах. Каталися діти і падали. Але (не)плакали, бо (йі, ї)м було дуже весело.








Готуємося до контрольної роботи по темі "Іменник" (12.12)

1. Повтори і відтвори з пам'яті відмінки та їх питання.

2. Вибери рядок, у якому записано тільки іменники
А  Золотий, весела, легко.
Б  Завдання, олівець, сім'я.
В   Писати, відпочити, читати.

3. Познач рядок, у якому всі іменники в однині.
А Чай, сирники, борщ.
Б  Одиниці, метр, десятки.
В   Заєць, лисиця, озеро.

4. Познач рядок, у якому всі іменники чоловічого роду.
А  Дружба, осінь, дім.
Б  Стіл, ранок, дідусь.
В  Друг, цуценя, вірш.

5. Запиши подані іменники в орудному відмінку
ручка -               зошити - 
небо -                 батько -

6. Запиши подані іменники в кличному відмінку
Петрик -                    Оксанка - 
вовчик -                     земля  - 

7. Придумай і запиши три пари слів: загальна назва + власна назва.

8. З поданих слів склади речення, змінивши деякі іменники.

Ліс, у , ростуть, запашні, суниця. У, відетіли, теплі, край, ластівка.
Під, дуб, ростуть, гриб, у, ліс.




















Готуємося до контрольної роботи 07.05

1. Що таке прислівник? Яка це частина мови і на які питання відповідають?

2. Як пишуться прислівники?

3. Випиши з речень словосполучення дієслово+прислівник, ставлячи запитання до прислівника.

 Повільно сходило сонце й освітлювало землю ніжним промінням. Старий ліс прокидався  від сну. Могутні сосни стояли величаво. Берізки радісно шелестіли листочками.

4. Заміни словосполучення дієсловом у неозначеній формі та прислівником.
Зразок:     міцна дружба - дружити міцно

Легкий політ, дзвінка пісня, щасливий сміх, веселий щебіт, голосне читання, швидкий біг.

5. Впарава 331

6. Знайди  однорідні члени речення, виражені прислівниками. Підкресли їх.

По озеру плавно і величаво плавав гарний білокрилий лебідь. Отаман пішов і роздивився, що біля хати було тихо і безлюдно. 









Підготовка до контрольної роботи 04.04

1. Що таке дієслово?
2. Скільки часів має дієслово? Які?
3. Як змінюються дієслова теперішнього, майбутнього  та минулого часів?
4. Яка форма дієслова є початковою?
5. Що таке неозначена форма дієслова? На які питання відповідає?
6. Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?

7. Визнач головні члени речення. У якому часі вжито присудки?

Настала весна. Сонце зігнало сніг. Крізь пожовклу траву пробиваються свіжі яскраво-зелені стеблинки. Бруньки на деревах набухли і випускають листячко. Прокинулася бджілка від свого зимового сну, розбудила своїх подруг. Бачать бджілки - скрізь ясно і тепло. Значить вони скоро збиратимуть медок із квіток.

8. Спиши текст, замінюючи неозначену форму дієсловами минулого часу.

(Зійти) сонце. (Заспівати) цвіркуни на всілякі лади. (Загудіти) джмелі, (застрекотати) барвисті бабки над колосистим  морем. Природа (оживати).

9. Випиши із тексту дієслова теперішнього часу. Визнач число.

Є у кульбабок одна незвичайна властивість -  вони не в'януть і не опадають, як решта квітів, вони старіють, як люди. Коли надходить їхній час, жовті голівки кульбабок вкриваються сивиною - білими пухнастими волосками.
вітер зриває їх і розносить по землі. пушинки довго літають і врешті падають на землю. А навесні з них знову виростають квіти.


 Запам'ятай!!!

1 дієвідміна    (3 ос. мн.)      2 дієвідміна
-уть, -ють                                    -ать, -ять

     Е, Є                                             И, Ї

10. Спиши, вставляючи пропущені букви. Виділи закінчення у дієсловах.

Бач..те, вч..те, воз..те, полет..мо, ход..мо, вирост..ш, раху..те, крич..те, люб..ш, володі..ш.











1. Прочитай вірш

Квітне яблуня цвітом рожевим,
У лілове убраний бузок.
Вже на пишні гостини травневі
Кличе бджілок духмяний садок.
розсипає кульбабки у травах,
ніби жменьки ясних промінців.
А п'янкий і усміхнений травень
Напуває веселку в ріці.

2. Випиши з вірша дієсловатеперішнього часу. Постав їх у 1 особі однини та множини. Виділи закінчення, поясни їх правопис.




Завдання на 20.02

Робота № 5 (1 варіант) крім 2 завдання




Завдання на карантин з 14.02 по 19.02(на тиждень

Працюємо в зошитах ДПА

1. Робота № 4 (1 варіант)  14.02 
2. Робота № 4 (2 варіант)  15.02  
3. Робота № 3 (1 варіант) 16.02  (крім 5 завдання)
4. Робота № 3 (2 варіант) 19.02  (крім 5 завдання)

Завдання на 12.02

1. Добери займенники із дужок. Визнач їх особу, число, відмінок.

Ти ... дуже до душі, та собі ... ще ближче. Про людину ... можеш судити тільки тоді, коли був з ... в дорозі чи під одним дахом. 
(ти, нею, я, мені)

2. Спиши текст, замінивши займенники 1 особи однини на займенники 3 особи однини. 

Я навчаюся у четвертому класі. У мене хороші оцінки з усіх пердметів. Мені найбільше подобаються уроки читання та природознавства.

3. Постав займенники, що в дужках у потрібному відмінку. Визнач відмінок.

(Я) жаль розлучатися з (ти).    (Ви) потрібно звернутися до (ми).

Завдання на 13.02

1. Займенник я зміни за питаннями. Визнач відмінок.

Кого? Кому? У кого? Для кого? За ким? На кому? 

2. Доповни   словосполучення займенниками 1 особи множини.

Запросив _________;                      приніс _________;
пішов з ___________;                     кричав на __________;
прислали до ______;                      спитала у ____________.

3. Спиши, підкресли займеннки. Визнач особу, число, відмінок.

Прийшла весна, а знею і тепло настало. У нього очі,   наче волошки в житі.   Ми з тобою підемо до бабусі, вона нас нас пригостить пиріжками. Воно належить нам, але інші вживають йогшо частіше за нас.Допомагай своїй мамі, адже вона завжди турбується про тебе.


Завдання на карантин з 06.02 по 12.02(на тиждень)


Працюємо в зошитах ДПА

1. Робота №1 (1 варіант)   06.02 (крім 5 завдання)
2. Робота № 2 (2 варіант)  07.02  (крім 5 завдання)
3. Робота № 2 (1 варіант) 08.02 (закінчити 1 варіанту, виконати другому)
4. Робота № 2 (2 варіант) 09.02 (закінчити 2 варіанту,  виконати першому)

Особливу увагу приділяємо 6 завданню. Вдумливо складаємо тексти. Дотримуємося вказаної у завданні  кількості речень.
Якщо виникатимуть яякісь питання (труднощі) відмічайте собі. Вийдемо все розберемо.


                                         Далі буде...




Готуємося до контрольної роботи по темі «Займенник» (за бажанням)
    1.     Що таке займенник?
    2.       Які бувають займенники?
    3.     На що вказують особові займенники?
    4.     Як пишуться займенники із прийменниками?
    5.     Повтори особові займенники.

    6.     Спиши. Встав потрібні за змістом займенники.

Петрик любить зиму. У … хороші ковзани. Після школи Петрик робить уроки. Потім за … заходить Павлик і … йдуть на ковзанку. Хлопцям весело. Маленький брат Петрика Василько йде з … На … тепла шапка і шубка. У … саночки. На ковзанці багато дітей.

    7.     Запиши займенники в потрібній формі. Визнач відмінок.

Зразок: Прочитав (кому?) мені, вам, їм (Д.в.)

Не бачив (кого?) (ти, я, вона) (.. в.);
Зайшов (до кого?) (ви, вони, ми) (.. в.);
Дякую (кому?) (ти, Ви, вони) (.. в.);
Граю (з ким?) (він, вони. ти) (.. в.).

    8.     Випиши з тексту особові займенник. Визнач особу, число, відмінок.

Зразок: Я – 1 ос. одн. Н.в.

Сонце дуже пекло. Воно нагріло краплинку води, і вона стала па­рою. Полетіла малесенька краплинка парою під хмари, глянула звідти на землю. Любо було їй дивитися на поля, ліси, річки і гори. Довго літала краплиночка над землею. А потім зі своїми подругами упала на неї до­щем.







Готуємося до контрольної роботи по темі "Числівник"(за бажанням)

1. Що таке числівник?
2. Які бувають числівники? на які питання вони відповідають?
3. Від кількісних числівників утвори порядкові.
чотири   - ...
шість- ...
п'ятнадцять - ...
шістдесят вісім  - ...
п'ятдесят чотири - ...

4. Запиши словами подані числа
12,4, 14,  35, 58, 67, 600, 584

5.  запиши речення, узгоджуючи числівники з іменниками. Числівники запиши словами.

Група лижників складалася з 60 (особа).Спортивний одяг видали 50 (турист). На 70 (сторінка) міститься оповідання, яке я зараз читаю. На шкільній ділянці є 19 (грядка) городини, фруктовий сад з 20 (дерево) та 15 (кущ).







Готуємося до контрольної роботи по темі "Прикметник"(за бажанням)

1. Що таке прикметник?
2. За чим змінюється прикметник?
3. Які закінчення мають прикметники у називному відмінку?

4. Поставте прикметники у форму давального відмінка:

Житній, білий, зелена, домашня, кругле, житнє, веселий, слухняна.

5. Подані словосполучення запиши у родовому відмінку множини:
Зразок: Весняна повінь - весняних повеней   
(нагадую - до Р.в. підставляється слово-підказка немає)

Весняна повінь, чумацький віз, батькове слово, зелений явір, нічна зірка, коштовна річ, яблунева гілка. 

6. Склади і запиши словосполучення. Визнач рід, число іменника і прикметника, де це можливо.

Холодний (погода, погляд, озеро, руки)
Працьовитий (хлібороб, господиня, руки, хлоп'ятко)

7. Спиши, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.

(Вузька) стежкою ми дійшли до річки. З (веселий) сміхом та (бадьора) піснею дівчата поверталися з поля додому. Ми напоїли коней (чиста, свіжа) водою. З садка повіяло (осіння) вогкістю. На (львівська кондитерська) фабриці виготовляють (смачний) цукерки.

8. Від іменників утвори прикметники використовуючи суфікси -ськ-, -цьк-, -зьк-.

(Дніпро) вода, (пасажир) судно, (кравець) ножиці, (учитель) професія, (чумак) шлях.






Готуємося до контрольної роботи по темі "Іменник"(за бажанням)

Вивчи правило! Іменнки жіночого роду з нульовим закінченням вв О.в. мають закінчення -у(-ю).
- якщо основа закінчується на один приголосний,  то відбувається подовження : сіллю, піччю, молоддю, синню;- подовження не відбувається,   якщо основа закінчується на ст, б, в, ф, р: радістю, совістю;- після букв б, в, ф, р перед закінченням -ю ставиться апостроф: матір'ю, верф'ю,любов'ю

1. Що таке іменник? За чим змінюється?
2. Що таке відмінювання?
3. Віднови в пам'яті назви відмінків із запитаннями!!!
4. Які чергування приголосних відбуваються при відмінюванні іменника? Доберіть приклади.
5. Які голосні чергуються при відмінюванні? Доберіть приклади.
6. Які закінчення мають іменники у Давальному і Місцевому відмінках?
7. Які закінчення мають іменники Ж.р. в Орудному відмінку однини?
8.  Які закінчення мають іменники Ч.р. в Орудному відмінку однини?
9. Як визначити відмінок іменника у реченні?


10. Запиши слова у формі Орудного відмінка однини. Визнач закінчення.

Учениця, тиша, яблуня, дорога,праця,  лінія, сіль, молодь,круг, кінь, ніж, грудень, небокрай,музей, учень, дідусь, стіл.

                          


11. Спиши, визнач відмінки іменників.

На широкім лузі(  ) у густій лозі (  ) вдалося сховатись дідовій козі(  ). Сова ( ) у дуплі (  ) сидить і світить оком (  ) косо. Серед осіннього лісу (  ) між жовтих кленів (  ) стоїть молодий явір (  ). Суха верба (  ) стоїть на полі  (  ) серед проса (  ). 


12.Спиши речення вставляючи закінчення.


Влітку ми подорожували з мам... і бабус... .  Ми їхали залізниц... . У дорозі ми харчувалися бутербродами з шинк..., картопл..., пиріжк..., курк... . Під час подорож... ми познайомилися з історі... рідного кра... . Володя ласував груш.., малин..., полуниц.... Вчитель був задоволений Волод.., Зо..., Віт... та Микол..., бо вони гарно заспівали на святі.  







Підручник Українська мова

Завдання на 24.05
с.180 впр. 450,451,453




Домашнє завдання 16.05


Вилетіла з вулика бджілка. Літає над пасікою й до­слухається. Чує, десь далеко дзвенять голосні дзвіноч­ки. Летить бджілка на музику дзвіночків. Прилітає до лісу. А то дзвонять квіти конвалії. Лунає дзвін. Б’є мо­лоточок. Так конвалія кличе бджілку.
      ( за  Василем Сухомлинським)

      Визнач час дієслів. Яку дію вони означають: завершену чи ні? 
У якому числі їх ужито? 
Якщо можна, визнач рід.




Контрольна робота по темі "Дієслово"(за бажанням)
1. Пригадай:
- Що таке дієслово?
- Як змінюється дієслово?
-  У якому часі дієслова змінюються за родами?
- Яким членом речення буває дієслово?
- Як пишеться не з дієсловами?
- На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?
2. Запиши речення. Визнач у них підмет і присудок. Надпиши, в якому часі вжитий присудок.
Лісові мешканці готуються до зими.
Під ногами шаруділо опале листя.
Сіренький зайчик сховався під кущем.
Наталка прочитає книжку про звірів.
Учні пішли на екскурсію в музей.
Весною птахи повертаються на батьківщину.
3.  Від поданих дієслів утвори дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів.
Знати - ..., ..., ...
казати - ..., ..., ...
співати - ..., ..., ...
розмовляти - ..., ..., ...
працювати - ..., ..., ...
4. До поданих слів добери спільнокореневі дієслова в неозначеній формі і запиши їх парами.
жовтий - ...
білий - ...
хворий - ...
мовчазний - 
розумний - 
лікар - ...
біг - ...
вечеря - ...
пекар - ...
5. Випиши з тексту дієслова, визнач час.
Прийшла весна. По лісових стежках біжать дзвінкі струмки. Зеленіє молода травичка. Скоро повернуться з теплих країв птахи. Діти зустрічають пернатих. Хлопці розвісили шпаківні. Птахів треба берегти. Вони приносять користь.
6. Запиши прислів'я, розкриваючи дужки.
(Не)візьмеш сокиру - хати (не)зробиш. (Не)хитруй, (не)мудруй, а чесно працюй. Чого Івась (не)навчиться, того й Іван (не)буде знати. 






Контрольна робота по темі "Прикметник"

1. Що таке прикметник?
2.За чим змінюється?
3. Які родові закінчення має прикметник?
4. Як визначити рід прикметника?
5.З якою частиною мови пов'язаний прикметник?


1) Прочитай. Підкресли словосполучення, в яких прикметники вжиті в переносному значенні
Смачне яблуко, срібний голос, черствий хліб, пряма лінія, черстве серце,  срібний ланцюжок, золотий характер, пряма людина, золоті руки, золотий годинник.


2) Утвори і запиши словоспорлучення прикметника з іменниками. Визнч рід прикметників.
Чудовий (настрій, погода, літо)
Кислий (капуста, молоко, огірок)


3) Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши словосполучення. Познач закінчення прикметників.
Каша (рис), сонце (золото), варення (полуниця), ліс (сосна), дуб (сто років), літо (дощ).


4) Прочитай текст. Випиши сполучення іменника з прикметником. Познач закінчення прикметника.
Яр був глибокий, зелений та веселий. Одним кінцем він простягався до села. На узгір'ї було видно веселі хати в садочках. Проти сонця блищав великий став з високими вербами коло греблі. Другим кінцем яр ішов далеко аж до високої крутої гори. Гора була покрита аж до верху старим зеленим лісом.


5) Склади опис їжачка, білочки чи зайчика, використовуючи прикметники. (3-4речення)




Підсумкова  робота з української мови відбудеться 24.02 (п'ятниця)

Повторити:

1. Що таке іменник?

2. За якими числами змінюються?

3.До якого роду можуть належати? 

4.Як визначити рід іменника?

5. Що таке синоніми та антоніми?

6.Які іменники власні та загальні?

7. Що означає змінювання за відмінками?

8. За якими питаннями змінюються іменники?


1) Визнач рід іменників

Небо, батько, дівчина, медаль, дитятко, листок, місто,печаль, дядько, квітка.


2) Розподіли іменники за числами.

Птаство, пташка, штани, звірі, двері, книги, гілля, ножиці, дитинство, сани, молодь, дітвора, окуляри.

Множина ___________________________________

Однина _____________________________________


3) Допиши словосполучення, змінюючи іменник калина за питаннями. Познач закінчення.

Достигають (на чому?) на ... ; стояти (під чим?) під ... ;поливати (що?) ... ; росте (біля чого?) біля ... .


4) Спиши, вставляючи потрібні за змістом іменники.


(Хто?) ходили у ліс. Там ростуть (що?) і (що?). На дубі ростуть (що?), а на сосні (що?). З-за куща вискочив (хто?). (Хто?) закричав : " Держи його!"   (Хто?) радісні повертались додому. 


5) До загальних назв добери власні. З одним зі слів склади і запиши речення.

поетеса - ... ;              село - ... ; 

область - ... ;              річка - ... ;

 учень - ...;                    прізвище - ... ; 

письменник - ...;         вулиця - ...




           
Готуємося до контрольної роботи  24.01
        1.     Що таке корінь?
        2.     Що таке закінчення?
        3.     Що таке префікс?
        4.     Коли пишеться префікс с-?
        5.     Як пишуться префікси  роз-, без-?
        6.     Як пишуться префікси і прийменники зі словами?
        7.     Запиши розкриваючи дужки
Човен (на)скочив (на)мілину. Рибаки (від)пливли (від)берега.
Миколка (за)йшов (за)товаришем. Зайчик (за)ховався (за)деревом.
       8.     Встав пропущені букви і добери перевірні слова
 Боро..ьба –                ка..ка –              ле..кий –
 Ягі..ка –                     про..ьба –          моло..ьба –
 Бли..ько –                  сму..ка –            прика..ка –
 К..лимок –                с..стра –              мл..нець –
 Л..генький –             с..ніє –                 щ..бетання
9. Добери слова, що відповідають моделям (по2-3 слова)
¬ ͡   ^ □        ¬ ͡   □        ͡   ^ □    



Завдання на час карантину

на 16.011. 

Спиши, розкриваючи дужки. Виділи префікси та підкресли прийменники.

(До)школи (по)чинай (з)биратися (з)вечора. (По)дивись (роз)клад, (при)гадай, які уроки чекають (на) тебе завтра й (по)чинай готуватися (до) зустрічі(з )ними.

2.Спиши прислівя. Встав замість крапок префікс з- чи с-.

На все ..важай та на вус мотай. Усюди вранці сонце ..ходить.  Не ..ходиться гора з долиною, а ..ходиться людина з людиною. Спільна біда ..дружить. Гарна розмова ..корочує дорогу.

3. Запишіть слова у три стовпчики: 1) з апострофом після префікса; 2) з апострофом у корені; 3) без апострофа.

М'ята, з'їсти, виявилось, пір'я, духмяний, об'ява, з'явився,наїжачився, кров'ю, зв'язали, ганчір'я, з'єднайте, поїхав, моряк, криється, подвір'я, б'ється.







ГОТУЄМОСЯ  ДО  КОНТРОЛЬНОЇ  РОБОТИ  
                                      по темі  «РЕЧЕННЯ»
Ø Які бувають речення за метою висловлювання?
Ø За інтонацією?
      1.     Визнач речення за метою висловлювання та інтонацією.
Р – розповідне, П – питальне, С – спонукальне
О – окличне, Н - неокличне
Дбайте про своє здоров’я! (   ) Які квіти тобі наймиліші? (  ) Скільки в лісі всього цікавого та корисного! (  ) За що ліс може нам дякувати?(  )
Не їжте багато цукерок. (  ) Позолотила осінь берізки, а клени вкрила багрянцем. (  )
        2.     Повтори правило  на с. 45
Іще раз виконай вправу 90 с. 46
       3.     Спиши. Підкресли головні та другорядні члени речень.
Птахи приносять багато користі. Осінній вітер мете жовте листя. Небо вкрилось сірими хмарами. Восени люди відзначають свято урожаю.
      4.     Встанови зв'язок між словами за допомогою питань. 
            За зразком впр.104 с. 51
Осіннє листя; допомагати бабусі; відеречко з фарбою; зелені луки; виглядає із трави.
        5.     За схемами і питаннями пошир речення. Запиши їх.

Бринять   павутинки.    Софійка   допомагає.      Гриби     ростуть.    
               Які?                              Кому?                                  Де?
               …….                              …….                                …….

Листя           падає.               Пливуть       хмарки.
Яке?            Звідки?          
                                                   Де?                Які?
……             ……..              …….               ……..







  Підготуйся до річної контрольної роботи

1.     Встав пропущені букви е чи и . Добери перевірне слово.
ш..рстяний -                            р..балка –
л..пневий -                               к..слиця –
т..мнота -                                 ц..гляний –
м..дові -                                   н..зенько –
в..сняні -                                  з..ма –
в..селі -                                    т..плиця –
шв..денько -                             з..мля –

       2.     Зроби звуко-буквений аналіз слів
             зʼявився -                         п’ятка  -
             п’ять -                              п’ятниця -

        3.     З поданих слів склади речення. Підкресли підмет і присудок.
·        над, гаснуть, зорі, річкою, золотисті.
·        озера, навколо, верби, розрослися.
·        в, журавлі, небі, високо, летіли.
·        метелик, жовту, сів, на, квітку.
·        тьохкають, гіллі, у, густому, солов’ї.
·        виразно, Михайлик, вірш, читав.
·        сильний, пішов, зранку, дощ


Українська мова


Українська мова 01.02

1.     Поширте речення за питаннями

Білка (що робить?) … на зиму (що?)…

По морю (що робив?) … (який?)… корабель.

(На що?) … випав (який?) … сніг.

2.     Відгадай загадку. Зроби звуко-буквенний аналіз відгадки.

Біла морква зимою росте.

3.     Встанови зв'язок слів у реченні.

Морква (що робить?)  ____________ ;

росте (коли?) ________________ ;

морква (яка?) ____________ .



Українська мова 02.02

1.       Добери слова.

Іграшки : лялька, … , … , … .

Звірі : вовк, … , … , … , … .

Дерева : тополя, … , … , … , … .

2.       Гра «Хто у кого?»

У качки (хто?) … .                    У курки (хто?) … .

У вівці (хто?) … .                     У кози (хто?) … .

У корови (хто?) … .                 У свині (хто?) … .

У кішки (хто?) … .                   У кобили (хто?) … .  

У гуски (хто?) … .                    У індички (хто?) … .

3.     Запишіть слова у дві колонки. У першу – слова, що відповідають на питання хто?, а в другу – на питання що?

Школа, радість, тигр, книжка, зима, принцеса, спека, хлопчик, корова, кошеня, водій, вода, мрія, білка, бджілка, весна.



Українська мова 03.02

1.     Доберіть загальну назву до кожної групи слів.

Андрій, Микола, Ірина, Олена, Максим —  … .

Петрівна, Григорович, Іванівна, Степанович, Миколайович — … .

Шевченко, Франко, Сосюра, Воронько, Малишко — … .

2.     Назвіть і запишіть повні імена Юри, Тані, Маші, Віті, Галі, Саші, Васі, Іри, Каті, Вови, Вані, Діми, Жені, Віки, Свєти, Насті, Кості.

3.     Спишіть текст Вставляючи пропущені букви.

Ясного недільного ранку другокласники разом із вчителькою  ..леною  ..етрівною пішли до лісу.  ..олодя йшов стежиною і побачив зайчика. Дівчатка ..атруся і ..офійка хотіли взяти його у клас. Але  ..лена  ..етрівна не дозволила. Вона розповіла дітям,що тваринам краще жити на волі. Учні з цим погодились. Діти побачили в лісі багато цікавого. Прогулянка усім сподобалась.



Українська мова 04.02

1.     Підручник с. 116

Вправи 304 – 306



Українська мова 05.02

1.Запиши своє імʼя, прізвище та по батькові  та твоїх батьків.

2. Диктант.  Запиши під диктовку батьків.

Юрко та Євген люблять тварин. У хлопчиків є пес Памір та папуга Кеша. А недавно Андрій подарував братам хомʼяка Хомку.

3.Запиши звукові моделі слів.

Юрко – [                ]                     Євген – [                ]                                       

хомʼяк  – [                ]                  люблять – [                ]                    

 ____________________________________________________________


Українська мова 25.01
1. Списати речення. Підкреслити головні слова (підмет і присудок)
Марійка гарно танцює.У небі гудуть літаки. Батько купив Оленці ковзани. Бабуся читала Петрусеві казку.

2. Встанови звязок слів у реченні.
Високо в небі летіли журавлі.
Журавлі (що робили ?) _________________ ;
летіли (у чому?) __________________;
летіли (як?) _____________.


Українська мова 26.01

1. Склади і запиши речення. Підкресли в них підмет і присудок.
Сніг, над, полями, заіскрився. Багато, грибів, у, лісі, нашому.  Посадила, Люда, цибулю, на, грядці.
2. Пошир речення за питаннями. 
Дівчатка (що роблять?) (яку?)пісню.
(Коли?) на полях посіяли (що?).
У лісі (хто?) знайшли (кого?).


Українська мова 27.01
У підручнику 
с. 114 - 115 Вправи 296 - 299

Українська мова 28.01
У підручнику
с. 115 - 116  Вправи 300 - 303

Українська мова 29.01
 1.  Зроби звуко-буквений аналіз слів
малює -
Україна - 
Сміюся - 
2. Спишивставляючи пропущені слова.
Мене звуть ... . Мою маму звуть ... .  Мого тата звуть ... . Мою вчительку звуть ... .Я живу у місті ... , на вулиці ... .
3. Доповни речення.      (випиши з читанки 5 прізвищ з іменами)
Письменники:
Поети:


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.